Regulamin zakupu przez Internet
Regulamin korzystania z systemu rezerwacji internetowej
Regulamin Internetowej Sprzedaży Biletów BP TOUR
Regulamin korzystania z internetowego systemu sprzedaży biletów realizowanego w ramach serwisu www.bptour.moj-bus.pl
(zwany w dalszej części Regulaminem)
§ 1
Zakres
- Regulamin określa warunki i zasady zakupu biletów autobusowych na dostępne połączenia tras „BP TOUR" ul. Sportowa 6, 24-200 Bełżyce oraz BP TOUR Sp. z o. o. ul. Długa 15, 20-346 Lublin NIP: 712-25-66-344 Regon: 431225001 (zwanych dalej łącznie jako BP TOUR), za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów (serwis www.bptour.moj-bus.pl), w tym również warunki dokonywania płatności za bilety za pomocą kart kredytowych i przelewów elektronicznych.
- Regulamin niniejszy stanowi porozumienie pomiędzy Administratorem serwisu www.bptour.moj-bus.pl a Użytkownikami, w którym określone zostały zasady stanowiące prawne podstawy korzystania z serwisu, zobowiązujące Użytkowników do ich przestrzegania. Każdy Użytkownik zobowiązany jest, w chwili podjęcia czynności zmierzających do korzystania z serwisu, do przestrzegania niniejszego regulaminu.
- Administratorem serwisu jest Grzegorz Nakonieczny EdisonTeam, NIP 687-145-80-18, REGON 060385884, z siedzibą w Lipniak 32c, 20-050 Lublin. Administrator serwisu świadczy na zlecenie osób prawnych lub osób fizycznych zwanych dalej Przewoźnikiem usługi pośrednictwa w zakresie zakupu biletów na przewóz osób.
- Administrator systemu zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Do transakcji zawartych za pośrednictwem systemu stosowany będzie Regulamin obowiązujący w dacie zakupu biletu.
§ 2
Definicje:
- Internetowy system sprzedaży biletów - serwis www.bptour.moj-bus.pl, zwany dalej w skrócie „serwisem" lub „ISSB".
- Nabywca biletu -osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupu biletu w imieniu własnym i na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby.
- Użytkownik - osoba korzystająca z serwisu w celu zakupu biletu.
- Pasażer - osoba uprawniona do podróży na podstawie biletu elektronicznego, do której odnoszą się prawa i obowiązki wynikające z zakupu biletu.
- Przewoźnik - wybrana przez Użytkownika firma o której mowa w § 1 ust. 1 niniejszego Regulaminu realizująca wybrane połączenia autobusowe, na podstawie stosownych zezwoleń zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa.
- Strony transakcyjne - strony internetowe serwisu www.bptour.moj-bus.pl pozwalające na zakup biletów autobusowych przez Internet.
- Bilet - bilet elektroniczny będący wygenerowanym z ISSB i wydrukowanym dokumentem upoważniającym do odbycia podróży przez Pasażera, który stanowi dowód zawarcia umowy na przewóz między Pasażerem a Przewoźnikiem.
- Dokument tożsamości - dokument urzędowy ze zdjęciem za który uznaje się: dowód osobisty, paszport, kartę pobytu, legitymację szkolną lub prawo jazdy.
- Regulamin korzystania z ISSB realizowanego w ramach serwisu www.bptour.moj-bus.pl - niniejszy regulamin, zwany w dalszej treści Regulaminem, którego uprzednia akceptacja wymagana jest w celu dokonania zakupu biletu przez Internet.
- Regulamin Przewozów Przewoźnika - regulamin obowiązujący u danego Przewoźnika realizującego konkretny przewóz, na podstawie nabytego za pośrednictwem serwisu biletu.
- Umowne Warunki Przewozu - warunki przewozu osób i ich rzeczy określane przez Przewoźnika w Regulaminie Przewozów Przewoźnika, dotyczące praw i obowiązków Pasażera oraz Przewoźnika, w szczególności: ważności biletu, możliwości dokonywania zmian terminu przewozu, rezygnacji z przewozu, warunków przewozu bagażu. Akceptacja Warunków Przewozu jest warunkiem dokonania zakupu biletu.
- Umowa kupna biletu - umowa zawierana pomiędzy Nabywcą a Przewoźnikiem na zrealizowanie przewozu w ramach zakupionego biletu.
§ 3
Zakup biletu - zasady i warunki
- Użytkownik za pośrednictwem stron transakcyjnych dokonuje wyboru trasy przewozu, terminu przewozu, Przewoźnika oraz odpowiedniej taryfy cenowej.
- Warunkiem pomyślnie przeprowadzonej transakcji zakupu biletu jest poprawna rejestracja konta lub jednorazowe podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet, oraz uprzednia - przed dokonaniem zakupu w sposób, o którym mowa w pkt. 4 poniżej - akceptacja Regulaminu Przewozów Przewoźnika oraz Regulaminu.
- Warunkiem dokonania zakupu biletu jest dostępność miejsc na dany przewóz w momencie zapłaty za bilet. Szczegółowe instrukcje dotyczące procedury zakupu oraz informacje w przedmiocie dostępności miejsc pojawiać się będą w trakcie dokonywania zakupu w formie komunikatów.
- Po naciśnięciu przycisku „Szukaj kursu” Użytkownik dokonuje wyboru trasy przewozu, jej daty oraz rodzaju biletu. Użytkownik akceptuje wybór usługi klikając na przycisk „Wybierz”. Po naciśnięciu przycisku ”Zarezerwuj i zapłać”. Użytkownik za pośrednictwem stron transakcyjnych dokonuje płatności za wybrany bilet poprzez serwis PayU (dawne Płatności.pl)
- Od momentu otrzymania z systemu komunikatu o dostępności miejsca na dany przewóz Użytkownik ma 15 minut na skuteczne przeprowadzenie operacji zapłaty za bilet w wybrany przez siebie sposób. Po przekroczeniu tego czasu blokada wybranego miejsca na dany przewóz zostaje automatycznie usunięta - wskutek czego nie istnieje możliwość zakupienia biletu w danej sesji.
- Za ewentualne skutki nie dokonania zakupu, z przyczyn, o których mowa powyżej Przewoźnik, administrator serwisu www.bptour.moj-bus.pl, ani jakikolwiek inny podmiot nie ponoszą odpowiedzialności.
- W formularzu transakcyjnym Użytkownik zobowiązany jest podać imię i nazwisko, adres e-mail, na który przesłany zostanie bilet elektroniczny oraz numer telefonu w celu kontaktu z nim.
- Aby dokonać płatności za wybraną podróż należy posiadać obsługiwaną przez PayU kartę płatniczą lub konto z dostępem internetowym w odpowiednim banku oraz zabezpieczyć odpowiednią kwotę na obciążenie karty lub rachunku bankowego za zakupiony bilet.
- Zakup biletu nie zostanie dokonany w przypadku braku możliwości zablokowania odpowiedniej kwoty na karcie płatniczej lub braku wystarczających środków na koncie.
- Płatności dokonywane są przez system PayU, który zapewnia bezpieczne realizowanie transakcji.
- Po skutecznym dokonaniu płatności Użytkownik na posiadanym sprzęcie umożliwiającym wydruk formatu A5 - drukuje właściwy bilet.
- Wydrukowany bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy przewozu oraz upoważniającym do odbycia podróży.
- Prawidłowo wygenerowany bilet winien zawierać: nazwę Przewoźnika z danymi teleadresowymi, unikatowy numer biletu, trasę i termin przewozu, imię i nazwisko pasażera, ilość biletów oraz jego wartość podana w PLN.
- Dokonanie zakupu za pośrednictwem www.bptour.moj-bus.pl skutkuje zawarciem wiążącej Umowy przewozu pomiędzy Nabywcą biletu i Przewoźnikiem oraz oznacza całkowitą akceptację Umownych Warunków Przewozu, a w szczególności warunków dotyczących stosowanych cen, opłat manipulacyjnych oraz opłat dodatkowych stosowanych w przypadku rezygnacji z podróży i zwrotu biletu.
§ 4
Zmiany, zwroty i operacje dodatkowe dotyczące zakupionych biletów
- Istnieje możliwość zmiany i zwrotu biletów nabytych poprzez serwis www.bptour.pl.
- Warunkiem możliwości zwrotu lub zmiany biletu jest zgodność tej operacji z Regulaminem Przewozów Przewoźnika, z którym została zawarta Umowa w trakcie zakupu biletu, a zwrot lub zmiana następuje, w sposób zgodny z tym Regulaminem. Za zwroty pobierana jest opłata dodatkowa (odstępne) określona w Regulaminie Przewozów Przewoźnika. Czynności związane z realizacją uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie są wykonywane poprzez zgłoszenie pisemne skierowane na adres e-mailowy: bptour@bptour.pl lub w sposób wskazany w Regulaminie Przewoźnika.
- Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo potrącenia 20% ceny biletu w przypadku rezygnacji z rezerwacji i zakupu dokonanego przez strony transakcyjne (odstępne o którym mowa powyżej). Potrącenie to jest wynikiem prowizji instytucji pośredniczących w zakupie biletów oraz pozostałych kosztów manipulacyjnych związanych z transakcją.
- Zwrot biletu zakupionego w ramach serwisu internetowego jest możliwy przy zgłoszeniu tego faktu najpóźniej na 24 godziny przed planowanym odjazdem autobusu.
- W przypadku zwrotu według zasad opisanych powyżej należność za zwrot z potrąceniem odstępnego odbędzie się tym samym kanałem którym klient dokonał zakupu biletów (bank lub karta kredytowa) w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych.
§ 5
Prawa i obowiązki Stron
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z serwisu www.bptour.moj-bus.pl zgodnie z jego przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem.
- Wykorzystywanie serwisu do składania przez Użytkownika nieprawdziwych oświadczeń lub wprowadzanie nieprawdziwych danych jest niedozwolone.
- Zabronione jest posługiwanie się cudzymi środkami płatniczymi przy dokonywaniu płatności, jak również wykorzystywanie jakichkolwiek danych i informacji podlegających ochronie prawnej na zasadach określonych w stosownych przepisach.
- Serwis www.bptour.moj-bus.pl zastrzega sobie prawo do przekazywania właściwym organom administracji państwowej informacji uzyskanych przy sprzedaży biletów w przypadku powzięcia podejrzenia, iż zaistniały okoliczności świadczące o wykorzystywaniu serwisu do działań o charakterze przestępczym (hacking, oszustwo itp.)
- Przewoźnik ma prawo odstąpić od Umowy w przypadku, gdy Użytkownik nie dostosuje się do postanowień Regulaminu lub Regulaminu Przewozów Przewoźnika, a w szczególności w przypadku podania nieprawdziwych lub nieprawidłowych danych niezbędnych do zakupu biletu lub danych dotyczących płatności za pomocą PayU.
- Wszelkie reklamacje dotyczące realizacji zakupu biletu przez serwis www.bptour.moj-bus.pl są przyjmowane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty realizacji transakcji zakupu, na adres: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP TOUR Piotr Brewczak ,ul. Długa 15, 20-346 Lublin. W składanej reklamacji winny się znaleźć wszystkie niezbędne informacje o transakcji oraz pełna dokumentacja dotycząca przedmiotu reklamacji.
- Pasażer winien posiadać podczas podróży dokument tożsamości.
- Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu Pasażerowi, który nie posiada dokumentu tożsamości, o którym mowa powyżej.
- O wyniku reklamacji Przewoźnik powiadomi Użytkownika listem poleconym lub pocztą elektroniczną na wskazany przez Użytkownika adres e-mail w ciągu 7 dni od daty wpłynięcia wniosku.
§ 6
Reklamacje i odpowiedzialność prawna serwisu www.bptour.moj-bus.pl
- Serwis www.bptour.moj-bus.pl nie jest odpowiedzialny za jakość realizowanych połączeń i usług na pokładzie środków transportu realizujących przewóz. Wszelkie reklamacje wynikające z nieprawidłowo wykonanej usługi przewozu należy zgłosić w formie pisemnej bezpośrednio do Przewoźnika, w terminie zgodnym z Regulaminem Przewozów Przewoźnika. W złożonej reklamacji winny się znaleźć podstawowe dane dotyczące realizowanej usługi oraz wszelkie informacje i dokumenty potwierdzające nieprawidłowości w wykonaniu usługi przewozu.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Przewoźnika na warunkach określonych w Regulaminie Przewozów Przewoźnika.
- Serwis www.bptour.moj-bus.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za korzystanie i dokonywanie zakupu biletu przez Użytkownika w sposób sprzeczny z Regulaminem i Regulaminem Przewozów Przewoźnika.
- Akceptacja Regulaminu na stronie serwisu www.bptour.moj-bus.pl stanowić będzie jednocześnie oświadczenie, że Użytkownik zapoznał się z treścią Regulaminu oraz Regulaminem Przewozów Przewoźnika. Brak akceptacji warunków Regulaminu uniemożliwia zakup biletu z systemu.
§ 7
Ochrona danych osobowych i polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych jest Grzegorz Nakonieczny EdisonTeam, NIP 687-145-80-18, REGON 060385884, z siedzibą w Lipniak 32c, 20-050 Lublin.
- Dane osobowe zbierane są w celu przygotowania i realizacji umowy sprzedaży biletów, mogą być one również wykorzystywane przez Administratora w celach marketingowych, o ile Użytkownik wyrazi na to zgodę.
- Administrator zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami określonymi w Regulaminie, w tym w szczególności zabezpieczy je przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Zebrane dane mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom wskazanym w przepisach prawa.
- Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne i niezbędne do zawarcia umowy.
- Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania na warunkach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych.
- W celu dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i zainteresowań Użytkownika, Administrator używa tzw. cookies, tj. informacji zapisywanych przez serwer Portalu na komputerze użytkownika, które serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego komputera. Cookies dostarczają danych statystycznych o ruchu użytkowników i korzystaniu przez nich z poszczególnych stron portalu oraz umożliwiają sprawne świadczenie usług. Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję przyjmowania cookies, jednakże wyłączenie cookies może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z usług.
- Wszelką korespondencję dotyczącą przetwarzania danych osobowych należy kierować na adres: Grzegorz Nakonieczny EdisonTeam, NIP 687-145-80-18, REGON 060385884, z siedzibą w Lipniak 32c, 20-050 Lublin.
Zapoznaj się z regulaminem przewozów pasażerów »